‘Lekker schrijven’, ‘Copywriting voor websites’, ‘Naamgeving’: De laatste jaren geef ik steeds vaker workshops. Soms voor bureaus, soms rechtstreeks voor merken. Hier zijn een paar voorbeelden.
Fabrique vroeg mij om een workshop te houden over copywriting voor websites. Hoofdzakelijk designers uit de verschillende vestigingen kregen een middag lang ins & outs, tips & tricks en do’s & don’ts voor online copy. Vooral het onderdeel ‘Snoeien in tekst’ was opvallend populair…
Samen met het team van Matthé Stet bij Deloitte Digital ging ik aan de slag voor ABP. Een van de grootste pensioenfondsen ter wereld wilde de eigen communicatie-experts laten trainen in het schrijven vanuit merkwaarden. Deelnemers aan de workshops waren enthousiast over de online sessies van vijf uur waarin we flink de diepte in gingen.
Voor de fusie van de ziekenhuizen Franciscus en Lievensberg hield ik een reeks naamgevingworkshops samen met iBiZZ. Artsen, verpleegkundigen, leden van de raad van bestuur, een bont gezelschap leverde een lawine van maar liefst 500 suggesties op. Het eindresultaat: Bravis, de nieuwe naam van de ziekenhuiscombinatie.
De twee wetenschappelijke topinstituten TI Pharma en CTMM gingen fuseren en zochten een nieuwe naam. Samen met Fabrique hield ik een workshop Naamgeving, waar medewerkers van allerlei afdelingen bij betrokken waren, van wetenschappers en communicatiemanagers tot directieleden. De nieuwe organisatie houdt zich vooral bezig met het samenbrengen van partners, en de nieuwe naam ligt hiermee mooi in lijn: Lygature.