breng je merkwaarden tot leven.
Het formuleren van de merkwaarden? Of een manifest schrijven? Vakwerk, waarbij je elk woord moet afwegen — en tegelijk maximaal moet inspireren.
- Voor Vodafone Business schreef ik de brand story.
- Temper, het platform voor tijdelijk werk, wilde graag z’n purpose, missie en waarden strak en helder geformuleerd hebben.
- Pensioenfonds ABP vroeg aan Deloitte Digital om een manifest in videovorm. Samen met Matthé Stet schreef ik het script.
- Voor Etergo, een nieuw elektrischescootermerk van Nederlandse bodem, beschreef ik samen met Momkai de merkessentie en de tone of voice.
- Het nieuwe virtuele Oncode Institute, dat niet alleen een naam maar ook een statement of principles nodig had. Ik schreef het samen met Harald Dunnink.
- GITP en PiCompany, beide actief in human resources, waren na de fusie op zoek naar een eenduidig merkverhaal. Mooie kluif.
- IT-organisaties als Enrise en Bakker&Spees, die hun missie met bevlogenheid wilden laten verwoorden.
- Het nieuwe Migrainefonds, dat helder en overtuigend neergezet moest worden.
- Voor Studio Louter beschreef ik samen met Momkai de merkpositionering.
- De Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde, zeg maar KNMT, die een strategisch document van ruim 20 pagina’s wilde terugbrengen tot een inspirerend manifest.
- Nederlands grootste uitgeverij voor de zorg, Bohn Stafleu van Loghum, bestelde een merkmanifest. En een tweede, voor hun nieuwe merk Learning Ibis.
- Voor cateraar Hete Peper schreef ik met plezier een scherpe brand story (sorry, die kon ik niet laten liggen).
- Samen met oprichters Thomas de Vrij en Harald Dunnink beschreef ik de merkessentie en founding principles voor het online podium Hymn.
- En voor accelerator Rockstart schreef ik samen met strateeg Julie Donders hun manifest.
- Met Jeroen van Geel van Morrow stelde ik een manifest op voor Bit Academy.